Mleko sadrži korisne proteine, vitamine A i D, kao i minerale kalcijum i fosfor, koji su u najpovoljnijem odnosu, što omogućava da se maksimalno iskoriste u organizmu. Koliko je korisno i zdravo potvrđuje činjenica da se telesna težina novorođenčeta duplo povećava za samo šest meseci isključivo zahvaljujući mleku.
Dobro bi bilo da se konzumira svakodnevno u ishrani, najbolje za doručak i večeru ili kao hranljiva, osvežavajuća užina. Ne preporučuje se uz meso i mesne proizvode jer sprečava da se gvožđe iz mesa apsorbuje u organizmu.
Pet autobuskih stanica u San Francisku opremljeno je reklamama koje emituju miris sveže ispečenih kolačića sa komadićima čokolade. Kako je izjavio Luis Zafonte, portparol njujorške firme “Arkejd marketing”, koja je dizajnirala reklame, njihov cilj, medjutim, nije da povećaju potrošnju kolača, nego - mleka.
Kampanju je naručio Kalifornijski odbor za preradu mleka, pa na reklami stoji natpis “Imate mleka?”, a miris vrućih kolačića treba samo da poveća želju za tim napitkom, uz koji se oni u SAD tradicionalno jedu. Kampanje “Imate mleka?” (Got milk?) su veoma poznate širom SAD, pa su u njima učestvovale brojne poznate ličnosti iz sveta šoubiznisa, sporta i politike, fotografisane sa “brkovima” od mleka.
Miris koji pleni prolaznike potiče od aromatičnih ulja ubačenih izmedju dva kartona na autobuskim stajalištima, prenela je agencija AP. Zafonte je naveo da izrada mirisne reklame košta oko 30 dolara po autobuskoj stanici i da bi miris trebalo da traje jednu do dve nedelje, zavisno od lokacije. Cilj reklame je i da ublaži mirise izduvnih gasova i ostale “neprijatne arome” koje se obično šire oko autobuskih stanica.
Intolerancija na mleko širom sveta
Mleko je veoma zdrava namirnica i mnogi u belom napitku uživaju od rođenja do smrti. Ipak, među nama postoje ljudi, koji kad odrastu, više ne mogu da podnesu mleko. Ali, da postoji čitava jedna nacija koja ne može i ne sme da ga pije, to sigurno niste znali.
Dok manje od pet odsto Skandinavaca, Rusa i drugih severnoevropskih naroda ima muku s mlekom, 90 odsto Azijata ne može da podnese ovaj napitak. U Kini, skoro 100 odsto stanovništva nakon puberteta više nikad u životu ne sme da okusi mleko, a čak 60 odsto trogodišnjaka već ima problema sa ovom namirnicom.
Ono što je posebno zanimljivo jeste činjenica da su upravo Kinezi (iza Amerikanaca i Indijaca) treća svetska sila po proizvodnji mleka i mlečnih proizvoda.