B2C Portal

Portal Kasica Brojalica

B2B Portal

Portal za dobavljače

Kasica Brojalica

  • Gomex Kontakt telefon0800 100 123

  • GOMEX Facebook

    GOMEX Instagram

Porodični Magazin

Porodični Magazin

Omekšivač osveživač!

autor: Gomex | 24.05.2018
Omekšivač osveživač!

Prvi fabrički omekšivači razvijeni su tokom ranih godina XX veka kako bi neutralisali hrapavost i krutost odeće od pamuka, koja se stvarala posle više pranja i sušenja. Osnovu tih prvih omekšivača činila je vodena emulzija sapuna i maslinovog ili kukuruznog ulja ili loja. Savremeni omekšivači imaju daleko razvijeniju formulu, a mogu se kupiti u tečnom obliku, kao kristali i listići. U prilog činjenici da je u savremenim uslovima uz prašak za veš podjednako važan i omekšivač, govori podatak da moderne mašine za pranje veša imaju ugrađenu pregradu u koju se sipa omekšivač i zatim ga mašina sama povuče tokom poslednjeg ispiranja.

Omekšivače možemo da podelimo u nekoliko grupa u zavisnosti od mirisne note. Tako su na primer, na tržištu prisutni omekšivači namenjeni osobama sa osetljivom kožom ili za pranje dečije odeće, takozvani Sensitive ili Balsam. Ovo su omekšivači nežnog mirisa, uglavnom bele boje. Veliku grupu omekšivača čine oni koji imaju kao osnovu cvetnu mirisnu notu: omekšivači sa mirisom ruže, jasmina, orhideje, ljiljana, kamelije itd. Za one potrošače koji više vole mirise prirode namenjene su mirisne note leta, proleća, kiše, Alpa, itd. Ne treba izostaviti ni segment koji je orjentisan na mlađu populaciju potrošača kojima su namenjene na primer egzotične mirisne note. Naravno, miris omekšivača treba da bude u skladu sa njegovom bojom. Omekšivači bele boje su uglavnom namenjeni osobama sa osetljivom kožom ili za pranje dečije odeće. Omekšivači roze boje asociraju na ruže ili ljiljane i njihov miris je u skladu sa tim. Plava boja asocira na čistoću i to su uglavnom svežije mirisne note. U trendu su i različite nijanse zelene boje koje asociraju na prirodu. Prilikom kreiranja mirisa omekšivača uzimaju se u obzir i novi modni trendovi. Tako su sada, na primer, u trendu egzotični mirisi i različite cvetne kombinacije, kao bela lala i menta ili lotusov cvet i orhideja. Neprekidno se radi i na unapređenju same formule omekšivača da bi oni imali što bolji efekat, a koji se uglavnom ispoljava u još većoj mekoći oprane odeće i dugotrajnijem mirisu.

Na našem tržištu omekšivači mogu da se nađu u tečnom obliku. Prema osnovnoj klasifikaciji delimo ih na koncentrovane i nekoncentrovane. Poslednji niz godina na tržištu preovlađuju koncentrovani omekšivači koje je potrebno dodati tokom procesa mašinskog pranja veša u znatno manjoj količini od nekoncentrovanih, a za postizanje maksimalnog efekta. Prilikom upotrebe omekšivača za veš potrebno je pridržavati se navedenog uputstva proizvođača, jer se prevelikom upotrebom omekšivača neće postići srazmerno očekivani efekti. Treba izbegavati stavljanje omekšivača za veš direktno na tkaninu, jer će to napraviti fleke na odeći. Najbolje je da se omekšivač sipa u predviđene pregrade na mašini.