B2C Portal

Portal Kasica Brojalica

B2B Portal

Portal za dobavljače

Kasica Brojalica

  • Gomex Kontakt telefon0800 100 123

  • GOMEX Facebook

    GOMEX Instagram

Porodični Magazin

Porodični Magazin

Jutarnje rutine savremenog čoveka

autor: Gomex | 04.02.2021
Jutarnje rutine savremenog čoveka

Dobra jutarnja rutina se umnogome odražava na kompletan ostatak dana, pa ljudi koji imaju uređen sistem funkcionisanja već od ranih jutarnjih časova obično imaju daleko više uspeha na svakom polju života u odnosu na one koji svoje dane počinju bez ikakvih pravila…

Organizam je najprodiktivniji ujutro

Jutro je period dana kada je ljudski organizam najproduktivniji. Iz tog razloga, rano buđenje ima veliki značaj za dobar osećaj u sopstvenoj koži tokom celog dana. Ne odlažite budilnik, ustanite, razmaknite zavese, otvorite prozore i pustite svež vazduh da, zajedno sa prvim zracima sunca, donese energiju novog dana u vaš dom. Ukoliko spoljna temperatura to dozvoljava, nekoliko minuta na prozoru ili na terasi svakako će doprineti kvalitetnom razbuđivanju i unosu kiseonika.

Najveća greška koju gotovo svi pravimo jeste proveravanje telefona i zurenje u ekran dok se organizam praktično još nije ni razbudio. Verovali ili ne, ljudskoj psihi ništa ne prija više od mirnog jutra i uživanja u tišini, bar pola sata. Nažalost, to je deo koji se uglavnom preskače. Zbog prilično brzog tempa života i gustih rasporeda, mnogima je postalo prirodno da izvršavanje jutarnjih obaveza ide uz enormnu količinu hormona stresa u krvi. Pola sata za prijatan ulazak u dan može zvučati kao luksuz, ali sve je stvar odluke! 

Planiranje je važan deo jutarnje rutine

Planiranje dana, pravljenje rasporeda i postavljanje ciljeva vrlo je važan deo jutarnje rutine uspešnih ljudi. Kada dan počnemo bez pravila i ciljeva, nastaje veliki rizik da neke od obaveza na kraju ne ispunimo, što obično vodi do nagomilavanja posla i dodatnog stresa.

Unos tečnosti je ključna stavka za zdravo funkcionisanje organizma, kao i za dobar osećaj tokom celog dana. Glavobolja i osećaj tromosti se gotovo trenutno rešavaju kvalitetnom hidratacijom. Zbog toga, od samog buđenja treba voditi računa o unosu tečnosti, a jutro bi najbolje bilo započeti čašom mlake vode u koju možete dodati i malo limuna i đumbira. Kafu, kao najslađi deo jutarnjeg rituala, ostavite za kraj. 

Jutro je ujedno i najbolje vreme za vežbanje, i to iz više razloga. Prvo i osnovno, to je najprirodnije vreme za fizičke aktivnosti. Druga stvar je proces pokretanja energije koji će značiti da se kasnije, tokom celog dana, organizam bolje ponaša i biva svežiji, bez obzira na sve druge zadatke i obaveze. Ukoliko imate mogućnosti, razmislite o vežbanju napolju, jer ono nudi mnogostruke prednosti za vaš organizam.