B2C Portal

Portal Kasica Brojalica

B2B Portal

Portal za dobavljače

Kasica Brojalica

  • Gomex Kontakt telefon0800 100 123

  • GOMEX Facebook

    GOMEX Instagram

Porodični Magazin

Porodični Magazin

Ne zaboravite na hidriranje organizma zimi

autor: Gomex | 17.12.2020
Ne zaboravite na hidriranje organizma zimi

Tokom zime manje osećamo žeđ i dešava se da pijemo manje vode nego što nam je potrebno. Hladan vetar nas izuzetno dehidrira, kao i boravak u zatvorenim prostorijama jer veštački zagrejan vazduh gubi vlagu. Konzumiranje dovoljno tečnosti štiti od prehlade i gripa, koji su mnogo češći zimi.

Zanemarivanje redovnog uzimanja vode u toku zime može da dovede do brojnih zdravstvenih problema, uključujući veću podložnost gripu, veći dobitak na telesnoj težini tokom praznika i fizičku dehidraciju, koja može da izazove čitav niz bolesti. 

Dehidratacija organizma je moguća i zimi

Istraživanja kažu da je globalna epidemija dehidracije povezana sa klimatskim promenama. Veoma malo lekara proverava dehidraciju kod pacijenata i potrebno je mnogo više istraživanja na ovu temu. Ljudsko telo se sastoji od 70 odsto vode i svaka ćelija, proces i struktura zavise od dnevnog unosa vode da bi pravilno funkcionisali.

Zimsko vreme izaziva dehidraciju iz više razloga. Hladan vazduh ne može da ima onoliko atmosferske vlažnosti kao topliji vazduh. Što je suvlji vazduh, to je veća njegova sposobnost da prima i zadržava vodu koja isparava sa kože i površine očiju. Voda koja se izgubi usled isparavanja preko kože i očiju se zamenjuje vodom iz organizma, što može da dovede do toga da organizam dehidrira.

Kod vlažnijeg vazduha važi obrnuto pravilo. Koža i oči mogu da apsorbuju znatnu količinu svojih dnevnih potreba za vodom direktno iz vlage u vazduhu. Međutim, ne samo da hladan vazduh sadrži manje vode za apsorpciju, već se i pore na koži skupljaju na hladnoći i ne mogu lako da apsorbuju vodu. S druge strane, u prisustvu hladnog vazduha, isparavanje se usporava i dolazi do veoma malo znojenja.

Takođe treba uzeti u obzir i temperaturu tečnosti koju pijemo. Telo bolje apsorbuje tople napitke i manja je verovatnoća da će direktno otići u bešiku. Leti, kada telo treba da se rashladi, temperatura vode je manje bitan faktor. Zimi telo treba da se ugreje i teže oslobađa toksine te se preporučuju topli napici.    

Faktori koji utiču na potrebe organizma za vodom

Ostali zimski faktori takođe utiču na potrebe organizma za vodom. Hladan vetar izuzetno dehidrira. Više vremena provedenog u zatvorenom prostoru, u sobama sa grejanjem i izolovanim zidovima i prozorima, dovodi do dehidracije zato što veštački zagrejan vazduh gubi vlagu. Konzumiranje više vode takođe štiti od prehlade i gripa, koji su mnogo češći zimi zato što imunološki sistem najbolje funkcioniše kada je organizam dovoljno hidriran. Konzumiranje vode još smanjuje ukupan apetit i želju za hranom, što može da bude korisno tokom praznika.

Jednako kao što je ulepšavamo hranljivim kremama, kožu je potrebno negovati i iznutra. Njenu hidrataciju održavamo redovnim unosom tečnosti u organizam, zato bar ove zime u priču uvedite čajeve. Osim što će vas zagrejati i napuniti nekom novom energijom, pomno izabrani čajevi će vašu kožu održati zdravom i negovanom i sačuvati je od pojave bora.