B2C Portal

Portal Kasica Brojalica

B2B Portal

Portal za dobavljače

Kasica Brojalica

  • Gomex Kontakt telefon0800 100 123

  • GOMEX Facebook

    GOMEX Instagram

Porodični Magazin

Porodični Magazin

Treninzi u prirodi u zimskim uslovima

autor: Gomex | 03.12.2020
Treninzi u prirodi u zimskim uslovima

Ako ste se ulenjili toliko da je hodanje do auta vaša jedina fizička aktivnost i ujedno jedini izlazak na svež vazduh, vreme je da se stvari promene! Uz vežbanje na otvorenom, sagorećete više kalorija, ojačaćete srce i bićete bolje raspoloženi.

Poslednjih godina, u trendu su teretane na otvorenom, kao i sprave za vežbanje koje se sve češće postavljaju u parkovima, međutim postoje i treninzi koji ne zahtevaju upotrebu sprava i rekvizita, već se oslanjaju na rad sa sopstvenom težinom. Imajte u vidu da će čak i najobičnije vežbe snage u kombiaciji sa trčanjem i istezanjem dati odlične rezultate.

 Zimskim treningom se sagoreva više kalorija

S obzirom na to da je telu teže da reguliše svoju prirodnu temperaturu kada ste napolju, ono će se više trošiti i sagoreće više kalorija tokom zimskog treninga. To je odlična motivacija za one koji žele brzo da se oslobode viška kilograma. Takođe, hladno vreme našem organizmu otežava distribuciju krvi kroz celo telo, te se redovnim vežbanjem pospešuje izdržljivost srčanog mišića i telo se priprema za više napornih treninga u budućnosti, ali i za lakšu borbu sa svakodnevnim stresom. Prvi zimski trening može zaista da bude prava noćna mora, naročito za one osobe koje ne vole zimu. Međutim, svaki sledeći biće prijatniji, a do kraja meseca ćete već postati “zavisnik”. Takođe, primetićete i da vam je tokom dana manje hladno. Zahvaljujući zimskim treninzima, hladno vreme će postati vaš prijatelj i možda omraženo godišnje doba biće vam draže, jer ćete naučiti kako da ga iskoristite na najbolji način. Vežbe na otvorenom popravljaju raspoloženje zahvaljujući tome što povećavaju nivo endorfina, hormona sreće.

Za zimski trening na otvorenom vam ne treba skafander, dovoljna je samo trenerka koja ne propušta vodu i vetar. Bitno je da je dovoljno komotna i da u njoj možete sve pokrete da izvodite bez ograničenja.

Postavite sebi cilj

Postavljanje određenih ciljeva kao što su: “želim da smršam” ili “želim da smirim misli” biće vam dodatni motiv da se pokrenete. Takođe, važno je rešiti se izgovora koji vas u tome sputavaju. Setite se šta je rekao čuveni košarkaš, Majkl Džordan: “Ako pokušavate nešto da postignete, uvek ćete imati barikade. Svi su ih imali, ali one ne moraju da vas zaustave. Ako naiđete na zid, nemojte da se okrenete i odustanete. Otkrijte kako da se popnete ili prođete kroz njega.”

Količina prirodnog svetla je tokom zime ograničena i to se kod mnogih osoba ogleda u vidu lakše ili teže depresije, pogoršanja krvne slike, lošeg sna... Vi nećete imati te probleme ako istrčite u park svaki put kada zasija zimsko sunce i malo se rekreirate. Vitamin D počinje da se proizvodi već nakon 10 minuta izlaganja suncu.