B2C Portal

Portal Kasica Brojalica

B2B Portal

Portal za dobavljače

Kasica Brojalica

  • Gomex Kontakt telefon0800 100 123

  • GOMEX Facebook

    GOMEX Instagram

Porodični Magazin

Porodični Magazin

Vežbanjem do mentalnog zdravlja

autor: Gomex | 03.06.2021
Vežbanjem do mentalnog zdravlja

Mnogobrojna istraživanja pokazala su da vežbanje ima neverovatne prednosti, ne samo za fizičko, već i za mentalno zdravlje... Upravo je vežbanje najbolja stvar koju možemo da uradimo za emocionalnu, mentalnu i fizičku dobrobit, a samim tim, to je jedan od ključnih elemenata ličnog rasta i razvoja. Vaše telo i um će vam biti zahvalni na tome!

U nastavku vas čeka lista benefita koje možete očekivati ukoliko počnete sa redovnim fizičkim aktivnostima: 

• Dokazano je da trening snage smanjuje napetost u telu i umu

• Redovno aerobno vežbanje povećava nivo dopamina i serotonina u mozgu 

• Vežbe pospešuju lučenje endorfina, hormona koji je zadužen za povećanje energije, kao i za poboljšanje raspoloženja

• Vežbanje smanjuje, a u nekim slučajevima potpuno sprečava anksioznost i napade panike

• Vežbanjem se povećava mentalna jasnoća i efikasnost

• Fizička aktivnost poboljšava kognitivno funkcionisanje u srednjem i starijem dobu

• Vežbanje utiče na bolje rasuđivanje, razmišljanje, učenje i kreativnost

• Uvođenjem fizičkih vežbi poboljšava se sposobnost uma da izdrži svakodnevne stresove i nevolje. Uz to, fizička aktivnost ublažava predmenstrualne, kao i simptome depresije kod žena

• Uz redovno vežbanje se povećava kvalitet sna, što štiti mozak i povećava nivo energije

• Treniranjem se u velikoj meri povećava entuzijazam i samopouzdanje kod pojedinca

• Vežbanje dovodi do kvalitetnijeg seksualnog života.

Jedini trening koji nije dobar jeste onaj koji je propušten

Ponekad nam se jednostavno ne vežba, jer se osećamo umorno, previše smo zauzeti ili zabrinuti zbog nečega... Ipak, potrebno je znati da jedini trening koji nije dobar jeste onaj koji je propušten. Ako nastavite sa svojom rutinom i u tim trenucima, sigurno ćete se osećati bolje. Vežbanje ima tendenciju da vas napuni novom energijom i da vam razbistri misli. Čak i ako ste iz nekog razloga sprečeni i ne možete da vežbate, 15-30 minuta šetnje može biti veoma korisno. 

Iskustvo stručnjaka pokazalo je da će svaku aktivnost vaše telo znati da „nagradi“ boljim raspoloženjem i vedrinom, a ako budete uporni, i sjajnim izgledom. Dakle, mesta za depresiju i druga teška stanja svakako neće biti.