B2C Portal

Portal Kasica Brojalica

B2B Portal

Portal za dobavljače

Kasica Brojalica

  • Gomex Kontakt telefon0800 100 123

  • GOMEX Facebook

    GOMEX Instagram

Porodični Magazin

Porodični magazin 04/2022 - Kolumna

autor: Goran Kovačević | 17.02.2022

Dragi naši,

Pošto sam već tridesetak godina u trgovini, često od svojih poznanika dobijam pitanja - kako da kupuju, a da ih trgovci ne prevare i ne utrape im nepotrebne prozvode, da li se na akcijama prodaje roba lošijeg kvaliteta, pred istek roka... I sve tako lepo, da lepše ne može da bude. ?

U suštini, kupci ne razmišljaju o tome da smo mi na kraju lanca snabdevanja i da roba može poskupeti zbog odluke proizvođača, zbog poskupljenja transporta, zbog državnih nameta, pa i zbog vremenskih prilika. Npr. u Južnoj Americi, ako bude suša, poskupeće kafa i banane, bez ikakvog našeg uticaja. Jednostavno, kupci svoj novac ostavljaju u prodavnicama i to je prvi front gde se rastaju sa svojim teško zarađenim parama, te se zbog toga baš tu, u trgovinama, iskazuje nezadovoljstvo. 

Dakle, “odlučeno”  je da su trgovci prevaranti i to bez prava na žalbu. Naravno, ima nas svakakvih, neki i jesu prevaranti (kao u bilo kojoj delatnosti), ali većina ipak pokušava da ispuni očekivanja kupca, jer kako kažu „U laži su kratke noge“ pa je i lakše i jeftinije govoriti istinu.

Da se vratim na početak i da sa vama podelim savete koje dajem svojim prijateljima. 

Idite u nabavku sa spiskom, ne kupujte nepotrebne stvari, ne relaksirajte se odlaskom u šoping, već idite u prirodu sa porodicom. Roba na akciji je u 99% slučajeva uobičajenog kvaliteta, ali više ćete uštedeti ako ne kupujete nepotrebnu robu nego što ćete uštedeti zbog akcijskog popusta. Kupovina na akciji je dobra stvar ako kupite proizvode koje redovno upotrebljavate i koji imaju duži rok trajanja, ali ako od frižidera napravite skladište i ako ga nakrcate svežom hranom računajući da ćete uštedeti kupovinom sa akcijskim popustom, mnogo je verovatnije da ćete deo robe baciti zbog sušenja, kaliranja i isteka optimalnog roka za korišćenje. 

E, sad, kad bi me svi poslušali, Gomex bi imao ozbiljnih problema u poslovanju, pa se verovatno pitate šta ja tu petljam, jer kao što je poznato “Lakše je kamili da prođe kroz iglene uši, nego bogatom (trgovcu) da uđe u raj”. Odgovor je jednostavan. Malo ko će poslušati ove savete, jer kupovina nije pitanje razuma nego emocija. Zato se prodaju besmisleno skupi automobili, modni hitovi, satovi... To je naše potrošačko društvo koje nam šapuće na uho da smo bolji ako imamo skuplje (brendirane) stvari.

Verovatno ćemo se jednog dana opametiti i početi da cenimo neke druge životne vrednosti, možda ćemo i shvatiti da kupovinom bespotrebnih proizvoda praznimo sopstveni novčanik, trošimo energiju i zagađujemo okolinu, ali do tada... Nema zime za trgovce ?