B2C Portal

Portal Kasica Brojalica

B2B Portal

Portal za dobavljače

Kasica Brojalica

  • Gomex Kontakt telefon0800 100 123

  • GOMEX Facebook

    GOMEX Instagram

Porodični Magazin

Porodični Magazin

Kako se izboriti sa stresom kod dece?

autor: Gomex | 04.11.2021
Kako se izboriti sa stresom kod dece?

Mnogo toga utiče na decu i zaista je veliki broj potencijalnih uzročnika stresa koji pogađaju najmlađe. Naravno, najveća odgovornost je na roditeljima i oni su ti koji treba da nađu rešenje kako bi pomogli deci da se izbore sa stresom i problemima.

I deca su podložna stresu

Deca mlađa od 6 godina još uvek ne mogu razgovarati o stresu, već postaju neraspoložena posle velikih promena, kao i kada im stvari izgledaju loše. Svaka promena rutine (polazak u novi vrtić, selidba ili razvod roditelja) može da okrene svet naglavačke. Pridržavajte se dnevnih rituala, kao što su obroci u određeno vreme, poslepodnevna šetnja ili vreme za čitanje priče. Klinci koji znaju šta da očekuju osećaju se opuštenije, a tako će se osećati i svi u njihovom okruženju. Prilikom promene vrtića ili pri selidbi, deci je potrebno mnogo više pažnje kako bi lakše prevazišla i podnela tu veliku promenu.

U našem konkurentnom društvu, čak i mala deca mogu preterano da brinu o uspehu u školi, sportu i drugim aktivnostima. Pomozite detetu da pronađe aktivnosti u kojima se dobro snalazi ili uživa i pružite mu podršku da se trudi, nastavi da vežba i slavi male uspehe. Što se škole tiče, pomozite deci da budu bolje organizovana. Najbolje rešenje je pravljenje nedeljnih spiskova obaveza. Ohrabrujte ih i kada su rezultati dobri, ali i kada nisu. Recite im da ništa nije strašno i da se problemi mogu rešiti trudom i vežbanjem. Ukoliko je potrebno, savetujte se sa nastavnicima i školskim psihologom.

Tinejdžeri mogu da izgledaju srećno i mirno dok se dopisuju sa svojim prijateljima, slušaju muziku, rade domaće zadatke, užinaju, jedu grickalice ili sve to odjednom. Ali „multitasking” je naporan i stresan i više nego što misle deca i mnogi roditelji. Razgovarajte sa svojom decom o planiranju i koncentrisanju na jednu po jednu aktivnost i o tome kako da se izbore sa tim. To je odlična prilika da im pomognete da smanje i vreme provedeno ispred ekrana.

Deca se bolje osećaju kada mogu da izađu u prirodu

Deca se, kao i odrasli, bolje osećaju kada mogu da izađu u prirodu. Jedna studija je pokazala da su pacijenti u bolnici imali bolje rezultate samo zato što su videli drveće sa svojih prozora.

Isplanirajte porodičnu šetnju po svežem vazduhu svakog dana posle škole. Vodite decu peške u školu umesto kolima, prošetajte do poslastičarnice na sladoled ili do kafića na „toplu čokoladu“ i pecivo. Porodične posete prijateljima, rođacima, sportskim događajima, bazenu, sportskom terenu (za rekreaciju), koncertima ili bioskopu – dobro dođu, pogotovu ako se jedna deonica pređe pešice.

Uticaj pandemije na mentalno zdravlje dece (ali i odraslih) je primetan u svim delovima sveta. 

Prekinute rutine, rekreativne aktivnosti, pa i obrazovanje, uz čestu zabrinutost za zdravlje porodice, dovode do toga da se mnogi mladi osećaju uplašeno za svoju budućnost. Istraživanje sprovedeno u Kini pokazalo je da skoro jedna trećina ispitanika oseća strah ili anksioznost. Jedno od istraživanja pokazalo je da omiljena igračka može značajno da umanji stres kod dece.