B2C Portal

Portal Kasica Brojalica

B2B Portal

Portal za dobavljače

Kasica Brojalica

  • Gomex Kontakt telefon0800 100 123

  • GOMEX Facebook

    GOMEX Instagram

Porodični Magazin

Porodični Magazin

Za vrućine najbolja je čista voda!

autor: Gomex | 18.07.2019
Za vrućine najbolja je čista voda!

U vrelim letnjim danima znojenjem se gubi i do 1,3 litara vode dnevno. Ona je neophodna za regulaciju telesne temperature, održavanje elastičnosti zglobova, očuvanje kičmene moždine i drugih osetljivih tkiva.

Prekomernim znojenjem u letnjem periodu, ali i vežbanjem, izbacujemo velike količine tečnosti iz organizma, pa je zato neophodno da konzumiramo pića i hranu koje naše telo lako može pretvoriti u vodu

Leti je neophodno unositi više tečnosti

Pravilan unos tečnosti tokom letnjih vrućina može nas spasti od dehidracije. Naravno, za to je najbolja obična voda, a po visokim letnjim temperaturama ljudskom organizmu treba oko dva litra tečnosti dnevno. Međutim, kako temperatura raste, tako se povećava i želja za konzumiranjem tečnosti.

Uz vodu je dobro piti i ohlađene sokove. Važno je da se sok priprema od zdravih plodova kojima se po želji dodaje voda. Leti se sokovi od povrća preporučuju u manjim količinama. Sa druge strane, kisela voda je moderan i dobar izbor pošto organizmu nadoknađuje važne minerale. U poslednje vreme sve češće se pojavljuju mineralne vode sa različitim dodacima, pa tako možete nabaviti mineralnu vodu sa ukusom limuna, mente...

Hladni čajevi takođe sprečavaju dehidraciju, a poznato je koliko oni prijaju digestivnom traktu. Valja konzumirati i mlečne proizvode, jer i oni sadrže dovoljnu količinu tečnosti, te su zbog toga takođe preporučljivi za vrele letnje dane.

Sad nešto malo ekstremnije. U vreme nesnosnih vrućina možete dodati u vodu nekoliko kapi vinskog sirćeta; ono odlično ublažava žeđ a istovremeno umanjuje efekte znojenja. Za decu može da se koristi medovina, što je zapravo kombinacija obične vode i nekoliko kapi meda.

Hidriranje organizma

Kako možemo znati da smo uneli dovoljnu količinu tečnosti u organizam? Ako se dovoljno znojite i bubrezi vam dobro rade - postigli ste zadovoljavajući efekat. Međutim, osećaj žeđi je prvi znak dehidracije, pa se po pojavi simptoma kao što su suva usta i pojačana žeđ može pretpostaviti da kasnimo sa unošenjem tečnosti. Dehidracija je veoma ozbiljno i neprijatno stanje organizma. Pored toga, na visokim temperaturama izbegavajte da pijete na prvom mestu alkohol, kao i pića koja sadrže kofein pošto on izaziva suprotnu reakciju od one koju želimo - izbacivanje tečnosti iz organizma.