B2C Portal

Portal Kasica Brojalica

B2B Portal

Portal za dobavljače

Kasica Brojalica

  • Gomex Kontakt telefon0800 100 123

  • GOMEX Facebook

    GOMEX Instagram

Porodični Magazin

Porodični Magazin

Sočivo u rerni

autor: Gomex | 06.05.2021
Sočivo u rerni

Sočivo (ili leća) poreklom je sa Bliskog istoka i koristi se za ljudsku ishranu još od doba neolita. Između ostalog, radi se o jednoj od najranije pripitomljenih vrsta.

Sočivo-jedna od najzdravijih namirnica

Ova mahunarka spada u najzdravije namirnice u svakodnevnoj ishrani. Od svih mahunarki i orašastih plodova, sočivo je na trećem mestu po količini kvalitetnih biljnih proteina. Odličan je izbor za vegetarijance i vegane. Na našem tržištu se obično mogu naći cveno i zeleno sočivo. Odlično se kombinuje sa pirinčem ili ječmom, a osobama sa osetljivim organima za varenje se preporučuje pasirano sočivo kuvano sa začinima kao što su nana, majoran, lovor, kari i kim. Mahunarke bi trebalo da budu zastupljene u ishrani bar 2-3 puta nedeljno.

Šolja kuvanog sočiva ima oko 230 kalorija, a ipak daje osećaj sitosti. Sadrži veliku količinu rastvorljivih vlakana, koja vezuju holesterol i pomažu da se on eliminiše iz organizma. Vezuju i ugljene hidrate usporavajući njihovo varenje, što doprinosi stabilizaciji nivoa šećera u krvi.

Sočivo u rerni

Sastojci:

500g sočiva, glavica crnog luka, 4 čena belog luka, 300g šargarepe, jedna paprika (crvena ili zelena), 1 paradajz, 4 kašike ulja, svež peršun, kašika brašna, kašičica aleve paprike, so i biber po ukusu

Priprema:

Sočivo operite i ocedite. U dubokoj šerpi, prelijte hladnom vodom (oko 1 litar) i stavite da provri. Sačekate 5 minuta, pa dodajte sitno isečenu polovinu glavice luka, šargarepu na kocke i papriku na lente. Kuvajte 15-20 minuta na nešto nižoj temperaturi dok ne bude polu-gotovo. U tiganju zagrejte ulje, dodajte iseckan crni luk i presečene čenove belog luka. Nakon minut, dodajte brašno, sipajte alevu papriku i kada se svi sastojci dobro izmešaju, lagano sipajte zapršku u sočivo. Na kraju dodajte sitno isečen oljušteni paradajz, kao i sve začine koje ste pripremili. Sočivo prebacite u posudu za pečenje i potom pecite na 180 stepeni dok ne bude gotovo. Jelo dekorišite sitno isečenim peršunom.