B2C Portal

Portal Kasica Brojalica

B2B Portal

Portal za dobavljače

Kasica Brojalica

  • Gomex Kontakt telefon0800 100 123

  • GOMEX Facebook

    GOMEX Instagram

Porodični Magazin

Porodični Magazin

Skuša barem jednom nedeljno!

autor: Gomex | 18.04.2019
Skuša barem jednom nedeljno!

Koliko je riba zdrava, verujemo da vam je svima jako dobro znano. Riba obiluje proteinima i zdravim masnim kiselinama i kao takva predstavlja suvi izvor zdravlja. A na samom vrhu neprikosnoveno se nalazi skuša. A zašto je skuša tako posebna?

Upoznajte skušu!

Skuša sadrži veliki procenat omega-3 masnih kiselina, čak dva puta više od lososa i zbog toga je sjajna za regulisanje krvnog pritiska. Bogata je i selenom, koji zajedno s proteinima stvara antioksidanse i jača imunološki sistem. Posebno se preporučuje trudnicama, zbog fosfora i magnezijuma.

Ono što je posebno izdvaja kao namirnicu za savršeno izbalansiran obrok je da u 100 grama sadrži samo 205 kalorija. Od toga je 18% masti i 14% proteina. Sadrži više i od 10 posto preporučene dnevne količine kalcijuma, pa je tako dobar izvor vitamina D koji pomaže apsorpciji kalcijuma. Takođe je bogata antioksidansima, vitaminima A i B grupe.

Skuša je odličan izvor niacina, dobar izvor tiamina, B12 iriboflavina, pantotenske kiseline i kolina. Kalcijum i vitamin D, koji se nalaze u skuši, veoma su važni za jake kosti. Beta karoteni vitamin E mogu pomažu u sprečavanju oksidativnog oštećenja ćelija, što može da uzrokuje pojavu raka. B-kompleks je nužan i za normalno funkcionisanje nervnog sistema, a njegov nedostatak može rezultirati depresijom, umorom i uopšte slabljenjem imunološkog sistema.

Skuša za zdravlje!

Često se mogu čuti neosnovane tvrdnje o štetnosti ribe zbog nakupljanja žive, pa se stiče utisak da je riba više štetna nego korisna. Međutim, rezultati istraživanja Harvard School of Public Health, objavljeni u naučnom časopisu The Journal of the American Medical Association iz 2006. idu u prilog tome koliko je u stvari zdravo konzumirati ribu. Studijom je pokazano da kozumiranjem 200g skuše nedeljno, može smanjiti za 17 odsto rizik od smrti uzrokovane bilo kojom bolesti  i 36 odsto rizik od smrti uzrokovane srčanim bolestima.

Koliko već od danas potrudite se da skuša bar jednom nedeljno bude na vašoj trpezi, jer su njena zdrava svojstva i divan ukus nezamenjivi.

Bečki profesor Hademar Bankhofer otkriva da su najzdravije one vrste ribe u kojima se nalazi najveća količina dragocenih omega-3 masnih kiselina, a to su haringa, tunjevina, skuša, crni bakalar, list, losos i grgeč. Procenat masnoća varira od vrste do vrste, a na temelju njega se razlikuju nemasna riba, s manje od dva odsto lipida (poput bakalara, oslića, glušca, lista i raže), malo masna, sa dva do pet odsto masti (zubatac, sardele, pastrmka, kirnja), polumasna, koja ima od pet do deset odsto lipida (cipal, trilja, tuna, sabljarka) i masna, s više od deset odsto (losos, skuša, jegulja).